Klawisze Dostępności
Zamiast klawisza Alt możesz użyć H
Twoja sugestia
Masz pomysł jak usprawnić naszą witrynę lub chcesz zgłosić problem? Skorzystaj z poniższego formularza!Powiatowy Urząd Pracy
w Rudzie Śląskiej
ul. Ballestremów 16
41-700 Ruda Śląska
fax. 32 771 59 88
e-mail:
Urząd Pracy
Newsletter
Powiatowy Urząd Pracy w Rudzie Śląskiej jako jednostka organizacyjna powiatu wchodzi
w skład powiatowej administracji zespolonej Miasta Ruda Śląska.
Powiatowy Urząd Pracy jest jednostką sektora finansów publicznych działającą w formie jednostki budżetowej.
Nadzór nad działalnością Urzędu sprawuje Prezydent Miasta Ruda Śląska.
Powiatowy Urząd Pracy w Rudzie Śląskiej jest jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej.
Urząd realizuje zadania samorządu powiatu oraz zadania z zakresu administracji rządowej.
Urząd ma swoją siedzibę w Rudzie Śląskiej 1 przy ul. Ballestremów 16.
Terenem działania Urzędu jest miasto Ruda Śląska.
Do zadań samorządu powiatowego należy w szczególności:
1) opracowanie i realizacja programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy stanowiącego część powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, o której mowa w odrębnych przepisach;
2) pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy;
3) udzielanie informacji o możliwościach i zakresie pomocy określonej w ustawie;
4) udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w znalezieniu pracy przez pośrednictwo pracy, poradnictwo zawodowe i informację zawodową oraz pomoc w aktywnym poszukiwaniu pracy;
5) udzielanie pomocy pracodawcom w pozyskiwaniu pracowników przez pośrednictwo pracy oraz poradnictwo zawodowe
i informację zawodową;
6) rejestrowanie bezrobotnych i poszukujących pracy;
7) inicjowanie, organizowanie i finansowanie usług i instrumentów rynku pracy;
8) inicjowanie i wspieranie metodyczne tworzenia klubów pracy działających w innych niż powiatowy urząd pracy instytucjach i organizacjach;
9) inicjowanie, organizowanie i finansowanie szkoleń i przygotowania zawodowego dorosłych;
10) opracowywanie analiz i sprawozdań, w tym prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych, oraz dokonywanie ocen dotyczących rynku pracy na potrzeby powiatowej rady zatrudnienia oraz organów zatrudnienia;
11) inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych
z planowanymi zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy;
12) współdziałanie z powiatowymi radami zatrudnienia w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy;
13) współpraca z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy, upowszechniania informacji o usługach poradnictwa zawodowego, szkoleniach, przygotowaniu zawodowym dorosłych, stażach, organizacji robót publicznych oraz zatrudnienia socjalnego na podstawie odrębnych przepisów;
14) współpraca z wojewódzkimi urzędami pracy w zakresie świadczenia podstawowych usług rynku pracy, w tym
w opracowywaniu i aktualizacji informacji zawodowych oraz innych zasobów informacji dotyczących lokalnego rynku pracy przydatnych w poszukiwaniu pracy;
15) przyznawanie i wypłacanie zasiłków oraz innych świadczeń z tytułu bezrobocia;
16) wydawanie decyzji o:
a) uznaniu lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotną oraz utracie statusu bezrobotnego,
b) przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu lub wznowieniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa
do zasiłku, stypendium i innych finansowanych z Funduszu Pracy świadczeń niewynikających z zawartych umów,
c) obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, stypendium, innych nienależnie pobranych świadczeń
lub kosztów szkolenia i przygotowania zawodowego dorosłych finansowanych z Funduszu Pracy;
d) odroczeniu terminu spłaty, rozłożeniu na raty lub umorzeniu części albo całości nienależnie pobranego świadczenia udzielonego z Funduszu Pracy, należności z tytułu zwrotu refundacji lub przyznanych jednorazowo środków, o których mowa w art. 46 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, oraz innych świadczeń finansowanych z Funduszu Pracy, o których mowa w art. 76 ust. 7a ustawy;
17) realizowanie zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 2 lit. a-c ustawy, w zakresie świadczeń dla bezrobotnych, w tym realizowanie decyzji, o których mowa w art. 8 ust. 1 pkt 8 lit. c ustawy;
18) realizowanie zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 2 lit. a-c, w szczególności przez:
a) realizowanie zadań sieci EURES we współpracy z ministrem właściwym do spraw pracy, samorządami województw, związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców,
b) realizowanie zadań związanych z udziałem w partnerstwach transgranicznych EURES na terenie działania tych partnerstw;
19) realizowanie zadań związanych z międzynarodowym przepływem pracowników, wynikających z odrębnych przepisów, umów międzynarodowych i innych porozumień zawartych z partnerami zagranicznymi;
20) badanie i analizowanie sytuacji na lokalnym rynku pracy w związku z postępowaniem o wydanie zezwolenia
na pracę cudzoziemca;
21) organizowanie i finansowanie szkoleń pracowników powiatowego urzędu pracy;
22) opracowywanie i realizowanie indywidualnych planów działania;
23) realizowanie projektów w zakresie promocji zatrudnienia, w tym przeciwdziałania bezrobociu, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej bezrobotnych, wynikających z programów operacyjnych współfinansowanych
ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Funduszu Pracy;
24) organizacja i realizowanie programów specjalnych;
25) udostępnianie informacji o osobach zarejestrowanych, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań określonych
w ustawie, innym instytucjom rynku pracy lub podmiotom, o których mowa w art. 24 ust. 1, oraz innym podmiotom publicznym albo podmiotom niebędącym podmiotami publicznymi, realizującym zadania publiczne na podstawie odrębnych przepisów albo na skutek powierzenia lub zlecenia przez podmiot publiczny ich realizacji;
26) współpraca z ministrem właściwym do spraw pracy w zakresie tworzenia rejestrów centralnych na podstawie
art. 4 ust. 4 ustawy;
27) inicjowanie i realizowanie projektów pilotażowych.
Nazwa pliku | Data publikacji | Rozmiar | Pobierz | |
---|---|---|---|---|
Kategoria: Statut prawny i struktura organizacyjna powiatowego urzędu pracy [ 3 ] | ||||
![]() |
Statut.pdf | 27-03-18 09:08 | 1.84MB | ![]() |
![]() |
Schemat organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Rudzie Śląskiej | 30-12-20 10:25 | 58.86KB | ![]() |
![]() |
Regulamin organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Rudzie Śląskiej | 30-12-20 10:25 | 1.32MB | ![]() |