Przejdź do treści

Klawisze Dostępności

  • Wersja kontrastowa: Alt  i  1
  • Przejdź do treści strony: Alt i 2
  • Mapa Witryny: Alt i 3
  • Wyszukiwarka: Alt i W

Zamiast klawisza Alt możesz użyć H

Twoja sugestia

Masz pomysł jak usprawnić naszą witrynę lub chcesz zgłosić problem? Skorzystaj z poniższego formularza!
Powiatowy Urząd Pracy w Rudzie Śląskiej

Powiatowy Urząd Pracy
w Rudzie Śląskiej

ul. Ballestremów 16
41-700 Ruda Śląska

tel. 32 771 59 00, fax. 32 771 59 88
e-mail:

zobacz dojazd
Powiat Ruda Śląska - herb
wyszukiwanie ofert pracy
Strona główna » Urząd Pracy » Kontakt » Statut prawny i struktura organizacyjna powiatowego urzędu pracy

Kalendarium

przejdź do kolejnego miesiąca przejdź do kolejnego miesiąca
Pn Wt Śr Cz Pt Sb N
1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
Kalendarium

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać aktualne oferty pracy, dodaj swój adres e-mail
Formy archiwalne

gp9n3fDAZoMXbUsb3r_C-v9bMVyFP7TMSJE95OpahB7k_MESAGF4HddGsm3_2lwj-jdW3559b58WtZ0FAmZNE1zi9l5zHYd-EN7cX6ttoazHQBBstpabLCirFPsnnx7U

a49xszc85aiWSL9e0QE95DlClfmfUR9CIH4hDik1DZ_k_MESAGF4HddGsm3_2lwj-jdW3559b58WtZ0FAmZNE1zi9l5zHYd-EN7cX6ttoazHQBBstpabLCirFPsnnx7U

x5htFu3-Z9_phx1fXk64P_1ZeKhcqUj3dLKBoTSYi0vk_MESAGF4HddGsm3_2lwj-jdW3559b58WtZ0FAmZNE1zi9l5zHYd-EN7cX6ttoazHQBBstpabLCirFPsnnx7U

hs45mjL7LZtkZYsVcRrzK-VwqywykzFNgyXaNGRLieLk_MESAGF4HddGsm3_2lwj-jdW3559b58WtZ0FAmZNE1zi9l5zHYd-EN7cX6ttoazHQBBstpabLCirFPsnnx7U

G66l17tDOdWKlt3nIMOz25nQrXh-xilDk6fcfJ9F4CTk_MESAGF4HddGsm3_2lwj-jdW3559b58WtZ0FAmZNE1zi9l5zHYd-EN7cX6ttoazHQBBstpabLCirFPsnnx7U

OovLmbvuMEcyZD2KZro6MWBEv_xFTwhXAokGDjKGhjzk_MESAGF4HddGsm3_2lwj-jdW3559b58WtZ0FAmZNE1zi9l5zHYd-EN7cX6ttoazHQBBstpabLCirFPsnnx7U

xKut5__NPzuj_UzMfAgtWwqf93Wt9xNoHu5_fdFyEVrk_MESAGF4HddGsm3_2lwj-jdW3559b58WtZ0FAmZNE1zi9l5zHYd-EN7cX6ttoazHQBBstpabLCirFPsnnx7U

NGgnJJpWszVA_QOxnQrOtvrwd2cY47UetOzLVuTV4Pzk_MESAGF4HddGsm3_2lwj-jdW3559b58WtZ0FAmZNE1zi9l5zHYd-EN7cX6ttoazHQBBstpabLCirFPsnnx7U

mK95frkUhNYkMfB6fgiWpbOqfAsJ0d-qtlWrjWWQ0BDk_MESAGF4HddGsm3_2lwj-jdW3559b58WtZ0FAmZNE1zi9l5zHYd-EN7cX6ttoazHQBBstpabLCirFPsnnx7U

Statut prawny i struktura organizacyjna powiatowego urzędu pracy

Powiatowy Urząd Pracy w Rudzie Śląskiej jako jednostka organizacyjna powiatu wchodzi
w skład powiatowej administracji zespolonej Miasta Ruda Śląska.

Powiatowy Urząd Pracy jest jednostką sektora finansów publicznych działającą w formie jednostki budżetowej. 
Nadzór nad działalnością Urzędu sprawuje Prezydent Miasta Ruda Śląska. 
Powiatowy Urząd Pracy w Rudzie Śląskiej jest jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej. 
Urząd realizuje zadania samorządu powiatu oraz zadania z zakresu administracji rządowej.  
Urząd ma swoją siedzibę w Rudzie Śląskiej 1 przy ul. Ballestremów 16.
Terenem działania Urzędu jest miasto Ruda Śląska. 

 

 Do zadań samorządu powiatowego należy w szczególności:

1)  opracowanie i realizacja programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy stanowiącego część powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, o której mowa w odrębnych przepisach;

 2)  pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy;

 3) udzielanie informacji o możliwościach i zakresie pomocy określonej w ustawie;

 4)  udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w znalezieniu pracy przez pośrednictwo pracy, poradnictwo zawodowe i informację zawodową oraz pomoc w aktywnym poszukiwaniu pracy;

 5)  udzielanie pomocy pracodawcom w pozyskiwaniu pracowników przez pośrednictwo pracy oraz poradnictwo zawodowe
i informację zawodową;

 6)  rejestrowanie bezrobotnych i poszukujących pracy;

 7)  inicjowanie, organizowanie i finansowanie usług i instrumentów rynku pracy;

 8)  inicjowanie i wspieranie metodyczne tworzenia klubów pracy działających w innych niż powiatowy urząd pracy instytucjach i organizacjach;

 9) inicjowanie, organizowanie i finansowanie szkoleń i przygotowania zawodowego dorosłych;

10)  opracowywanie analiz i sprawozdań, w tym prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych, oraz dokonywanie ocen dotyczących rynku pracy na potrzeby powiatowej rady zatrudnienia oraz organów zatrudnienia;

 11)  inicjowanie i realizowanie przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych
z planowanymi zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy;

 12)  współdziałanie z powiatowymi radami zatrudnienia w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy;

 13) współpraca z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy, upowszechniania informacji o usługach poradnictwa zawodowego, szkoleniach, przygotowaniu zawodowym dorosłych, stażach, organizacji robót publicznych oraz zatrudnienia socjalnego na podstawie odrębnych przepisów;

 14) współpraca z wojewódzkimi urzędami pracy w zakresie świadczenia podstawowych usług rynku pracy, w tym 
w opracowywaniu i aktualizacji informacji zawodowych oraz innych zasobów informacji dotyczących lokalnego rynku pracy przydatnych w poszukiwaniu pracy;

 15)  przyznawanie i wypłacanie zasiłków oraz innych świadczeń z tytułu bezrobocia;

 16) wydawanie decyzji o:

  a)  uznaniu lub odmowie uznania danej osoby za bezrobotną oraz utracie statusu bezrobotnego, 

  b)  przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu lub wznowieniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa
do zasiłku, stypendium i innych finansowanych z Funduszu Pracy świadczeń niewynikających z zawartych umów,

  c)  obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, stypendium, innych nienależnie pobranych świadczeń
lub kosztów szkolenia i przygotowania zawodowego dorosłych finansowanych z Funduszu Pracy;

  d)  odroczeniu terminu spłaty, rozłożeniu na raty lub umorzeniu części albo całości nienależnie pobranego świadczenia udzielonego z Funduszu Pracy, należności z tytułu zwrotu refundacji lub przyznanych jednorazowo środków, o których mowa w art. 46 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, oraz innych świadczeń finansowanych z Funduszu Pracy, o których mowa w art. 76 ust. 7a ustawy;

 17)  realizowanie zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego państw, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 2 lit. a-c ustawy, w zakresie świadczeń dla bezrobotnych, w tym realizowanie decyzji, o których mowa w art. 8 ust. 1 pkt 8 lit. c ustawy;

 18)  realizowanie zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 2 lit. a-c, w szczególności przez:

  a)  realizowanie zadań sieci EURES we współpracy z ministrem właściwym do spraw pracy, samorządami województw, związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców, 

  b)  realizowanie zadań związanych z udziałem w partnerstwach transgranicznych EURES na terenie działania tych partnerstw; 

 19)  realizowanie zadań związanych z międzynarodowym przepływem pracowników, wynikających z odrębnych przepisów, umów międzynarodowych i innych porozumień zawartych z partnerami zagranicznymi;

 20)  badanie i analizowanie sytuacji na lokalnym rynku pracy w związku z postępowaniem o wydanie zezwolenia
na pracę cudzoziemca;

 21)  organizowanie i finansowanie szkoleń pracowników powiatowego urzędu pracy;

 22)  opracowywanie i realizowanie indywidualnych planów działania;

 23)  realizowanie projektów w zakresie promocji zatrudnienia, w tym przeciwdziałania bezrobociu, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej bezrobotnych, wynikających z programów operacyjnych współfinansowanych
ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Funduszu Pracy;

 24) organizacja i realizowanie programów specjalnych;

 25) udostępnianie informacji o osobach zarejestrowanych, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań określonych
w ustawie, innym instytucjom rynku pracy lub podmiotom, o których mowa w art. 24 ust. 1, oraz innym podmiotom publicznym albo podmiotom niebędącym podmiotami publicznymi, realizującym zadania publiczne na podstawie odrębnych przepisów albo na skutek powierzenia lub zlecenia przez podmiot publiczny ich realizacji;

 26) współpraca z ministrem właściwym do spraw pracy w zakresie tworzenia rejestrów centralnych na podstawie
art. 4 ust. 4 ustawy;

 27) inicjowanie i realizowanie projektów pilotażowych.


  Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
Kategoria: Statut prawny i struktura organizacyjna powiatowego urzędu pracy [ 3 ]
ikona PDF Statut.pdf 30-03-17 16:54 1.84MB pobierz
ikona PDF Schemat organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Rudzie Śląskiej.pdf 30-03-17 12:35 210.03KB pobierz
ikona PDF Regulamin organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Rudzie Śląskiej.pdf 30-03-17 12:37 6.71MB pobierz
Utworzono: 2012-11-10 07:35 | Redagował: Piotr Krząkała 2017-03-30 12:39
Drukuj Zapisz jako pdf Odwiedziny: 4557
  • cWKuEmMCEM1p-JIiBcrVK7R6QYFioF7A7WBkbD_ZRO9uMp_WNZmSI5KB7Vz47RR6cjS4bUB5747nOsj5t0DGbMlTPmNK4wHgsEor5TZ4W6A5GBB0rs83jXdYgzYPsswX

  • BCPb30EfI12VCi6Y5PVtRa8HEOHrLC4ZW5BbkK6u0vRuMp_WNZmSI5KB7Vz47RR6cjS4bUB5747nOsj5t0DGbMlTPmNK4wHgsEor5TZ4W6A5GBB0rs83jXdYgzYPsswX

  • 9b9dIWphaYFqk_d4AdXid3pJ1FFaj3molCTmmsf9GrtuMp_WNZmSI5KB7Vz47RR6cjS4bUB5747nOsj5t0DGbMlTPmNK4wHgsEor5TZ4W6A5GBB0rs83jXdYgzYPsswX

  • jfIg0s3aXm9ExwJJ_dXCi1HLomjfAgZxZFklffDYALxuMp_WNZmSI5KB7Vz47RR6cjS4bUB5747nOsj5t0DGbMlTPmNK4wHgsEor5TZ4W6A5GBB0rs83jXdYgzYPsswX

  • N2TAB4iy4M-U_ENELR_m2WZIa7zkesgbEWosUirai-tuMp_WNZmSI5KB7Vz47RR6cjS4bUB5747nOsj5t0DGbMlTPmNK4wHgsEor5TZ4W6A5GBB0rs83jXdYgzYPsswX

  • Y3Sn4CDCqMnpi9-J1JiIciOj-oOsVxmnrZ-uN9HdUWhuMp_WNZmSI5KB7Vz47RR6cjS4bUB5747nOsj5t0DGbMlTPmNK4wHgsEor5TZ4W6A5GBB0rs83jXdYgzYPsswX

  • paI0LYbR0ELdfE2iiBEmCluWbsCnu7rf3NJ_EgSm5PBuMp_WNZmSI5KB7Vz47RR6cjS4bUB5747nOsj5t0DGbMlTPmNK4wHgsEor5TZ4W6A5GBB0rs83jXdYgzYPsswX

  • mE9fy2bBDzWUGfpIWlVXchexCLUndM7-2jGujXQWe55uMp_WNZmSI5KB7Vz47RR6cjS4bUB5747nOsj5t0DGbMlTPmNK4wHgsEor5TZ4W6A5GBB0rs83jXdYgzYPsswX

  • MAt9b2saB1inuKrtiM5tblCl4KZ2b8m0FdHep5FZ07JuMp_WNZmSI5KB7Vz47RR6cjS4bUB5747nOsj5t0DGbMlTPmNK4wHgsEor5TZ4W6A5GBB0rs83jXdYgzYPsswX

  • VP_7ltpBUi2Qk6_3c2rSSe9n3bNBLCPPQmlHkgVpcWfk_MESAGF4HddGsm3_2lwj-jdW3559b58WtZ0FAmZNE1zi9l5zHYd-EN7cX6ttoazHQBBstpabLCirFPsnnx7U

  • bjbfIZ-SuyfbzgLuAC4ClIgdcwfyKJF78y3yQgEJapvk_MESAGF4HddGsm3_2lwj-jdW3559b58WtZ0FAmZNE1zi9l5zHYd-EN7cX6ttoazHQBBstpabLCirFPsnnx7U

  • MuSb1hLGuItbnBVWe9y7RVR38ILnEbIx24Sd7fs4m5jk_MESAGF4HddGsm3_2lwj-jdW3559b58WtZ0FAmZNE1zi9l5zHYd-EN7cX6ttoazHQBBstpabLCirFPsnnx7U

  • 3Hca66UEH6ag6XRjdfVp0vZF2BPu4BpKmcX0pnpF82Lk_MESAGF4HddGsm3_2lwj-jdW3559b58WtZ0FAmZNE1zi9l5zHYd-EN7cX6ttoazHQBBstpabLCirFPsnnx7U

  • fgYO_MQ_vhhnGXIcVghU3kGv5MJ0WI-I9WRq05TPV0Lk_MESAGF4HddGsm3_2lwj-jdW3559b58WtZ0FAmZNE1zi9l5zHYd-EN7cX6ttoazHQBBstpabLCirFPsnnx7U

  • b2aAb6Cj8IKftjJ_ttZXzzWDo15-OJkyQG_4RhnyFfDk_MESAGF4HddGsm3_2lwj-jdW3559b58WtZ0FAmZNE1zi9l5zHYd-EN7cX6ttoazHQBBstpabLCirFPsnnx7U

  • 6lEcPDtWydBc_nFzZtNJXnkAIUhtC_H76IrRLC1-eWfk_MESAGF4HddGsm3_2lwj-jdW3559b58WtZ0FAmZNE1zi9l5zHYd-EN7cX6ttoazHQBBstpabLCirFPsnnx7U

  • OGOeF4b_VVLAc5hCOZx5pAj_GAbhIov3ZFoefm2NIifk_MESAGF4HddGsm3_2lwj-jdW3559b58WtZ0FAmZNE1zi9l5zHYd-EN7cX6ttoazHQBBstpabLCirFPsnnx7U

  • ValWFcvxRgxdNgYfKh6W-7SigVbiv0D0e5FwbdmDCxfk_MESAGF4HddGsm3_2lwj-jdW3559b58WtZ0FAmZNE1zi9l5zHYd-EN7cX6ttoazHQBBstpabLCirFPsnnx7U

  • a5vg5DFZsxN4F0G2Whn3GCALxc-HSFvVmej_4MVaMYHk_MESAGF4HddGsm3_2lwj-jdW3559b58WtZ0FAmZNE1zi9l5zHYd-EN7cX6ttoazHQBBstpabLCirFPsnnx7U

  • Cilz4c_Nue8subpbY5mySdWFa6SfkdFoZDQHMmChbQzk_MESAGF4HddGsm3_2lwj-jdW3559b58WtZ0FAmZNE1zi9l5zHYd-EN7cX6ttoazHQBBstpabLCirFPsnnx7U

Projektowanie stron: IntraCOM.pl