Oferty pracy w kraju - CBOP
Pośrednictwo Pracy polega na:
-
Udzielaniu pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia oraz pracodawcom w pozyskaniu pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych
-
Pozyskiwaniu ofert pracy
-
Upowszechnianiu ofert pracy, w tym przez przekazywanie ofert pracy do internetowej bazy ofert pracy
-
Udzielaniu pracodawcom informacji o kandydatach do pracy, w związku ze zgłoszoną ofertą pracy
-
Informowaniu bezrobotnych i poszukujących pracy oraz pracodawców o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na lokalnym rynku pracy
-
Inicjowaniu i organizowaniu kontaktów bezrobotnych i poszukujących pracy z pracodawcami
-
Współdziałaniu z powiatowymi urzędami pracy w zakresie wymiany informacji o możliwościach uzyskania zatrudnienia i szkolenia na terenie ich działania
-
Informowaniu bezrobotnych o przysługujących im prawach i obowiązkach
Pracodawca zgłaszając ofertę pracy wybiera formę upowszechnienia, która:
-
otwartej, która zawiera dane umożliwiające identyfikację pracodawcy, Powiatowy Urząd Pracy podaje do wiadomości publicznej dane dotyczące zgłaszanego miejsca pracy, oczekiwań pracodawcy wobec kandydatów, nazwę firmy, adres, telefon, nazwisko osoby reprezentującą pracodawcę oraz okres aktualności oferty. Dane te są dostępne dla każdego przeglądającego oferty pracy.
-
zamkniętej, która nie zawiera danych pracodawcy zarówno w internetowej bazie ofert jak i na tablicach ogłoszeń w Urzędzie Pracy nie są podawane dane osobowe pracodawcy. Każda osoba zarejestrowana, która chce skorzystać z wprowadzonej w ten sposób oferty musi osobiście stawić się siedzibie PUP, gdzie otrzyma skierowanie po uprzedniej weryfikacji kwalifikacji zawodowych pod kątem wymagań pracodawcy. Umożliwi to pracodawcy szybkie pozyskanie wykwalifikowanego pracownika.
Giełdy pracy – Jedną z form rekrutacyjnych są giełdy pracy. Organizuje się je w przypadku posiadania przez Powiatowy Urząd Pracy większej liczby osób zarejestrowanych spełniajcych wymagania pracodawcy lub gdy pracodawca chce się spotkać z większą grupą kandydatów do pracy. Giełdy pracy zwykle odbywają się w siedzibie PUP w terminie uzgodnionym z pracodawcą.
Ofertę pracy można zgłosić:
-
-
faksem (32 771-59-88)
-
osobiście w siedzibie Urzędu (ul. Ballestremów 16, 41-700 Ruda Śląska, pok. 19 oraz 20)
-
telefonicznie - pod numerem telefonu: 32 771 59 18, 32 771-59-52, 32 771-59-85
-
za pomocą formularza znajdującego się w zakładce usługi elektroniczne
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity Dz.U. z 2017r., poz. 1065 z późn. zm.)
Utworzono: 2012-08-02 09:53 | Redagował: Izabela Szweda 2017-12-14 09:45
Drukuj
zapisz jako pdf
Odwiedziny: 1059474